[porada] Ubuntu czy Mandriva?

Alternatywny system operacyjny - coraz bardziej popularny w Naszych komputerach, ale niestety nadal są z nim problemy.

[porada] Ubuntu czy Mandriva?

Postprzez Tafit » 2007-07-24, 22:54:20

Witam, na początek powiem tylko że jestem całkowicie "zielony", jeżeli chodzi o Linuxa, i chciałbym poznać ten system bez głębszych kłopotów które mogły by mnie zniechęcić, znajomy polecił mi Mandrive 2007, wcześniej dużo czytałem o Ubuntu i nie wiem który wybrać, z tego co wiem Ubuntu jest przyjazne dla użytkownika szczególnie początkującego a Mandriva dobrze radzi sobie z instalowaniem zewnętrznego sprzętu (na czym mi zależy) i łatwa w konfiguracji, zauważyłem że tutaj na Forum odradza się Mandrive...więc chciałbym usłyszeć (przeczytać) wasze opinie na temat w/w systemów, jakie mają wady, zalety i co w końcu będzie lepsze.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi. ;)
Avatar użytkownika
TafitNone specified
Nowy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2007-07-24, 22:42:17
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: [porada] Ubuntu czy Mandriva?

Postprzez BlueMan » 2007-07-25, 07:30:20

Mandriva jest uznawana ża takiego windowsa linuxkowego i raczej nie jest to cenione w środowisku linksowców.
Ja nigdy nie korzystałem z Mandrivy, więc nie moge powiedzieć o łatwości jej używania.

Mam natomiast ubuntu i to jest b.dobry system. Nie miał problemów z konfiguracją mojego sprzętu - skaner HP bez problemu mi zainstalował. I bardzo łatwo instaluje się oprogramowanie.
Czytaj regulamin - unikniesz wielu problemów.
Korzystajcie z załączników na forum aby pliki nie ginęły w przyszłości w zewnętrznych serwisach.
Avatar użytkownika
BlueManMale
Administrator
Administrator
 
Posty: 19105
Dołączył(a): 2004-05-26, 17:34:59
Lokalizacja: Dabrowa Górn.
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Imię: Szymon

Re: [porada] Ubuntu czy Mandriva?

Postprzez Tafit » 2007-07-25, 12:11:27