przez cre[a]tive » 2008-05-26, 00:23:25
Zuyboy,
im dłużej powtarzasz daną część materiału tym większe prawdopodobieństwo, że zapamiętasz na dłużej. jeśli na 1 lekcji przedstawisz uczniom nazwy elektrycznych gadżetów i każesz nauczyć się tych nazw w domu - nauczy się tylko część, jeśli przez parę kolejnych lekcji będziesz wałkować te nazwy, wykonując z uczniami ćwiczenia dotyczące właśnie tej partii materiału - zapamięta większość z racji konieczności użycia tych słówek razy kilkanaście.
podobnie rzecz się ma do prac domowych, tłumaczenie dalsze chyba zbędne. konieczność użycia danych partii materiału w praktyce uczy i to uczy myślenia. im więcej prac domowych (oczywiście przy zachowaniu umiaru, co w przesadnej ilości to niezdrowe) tym lepiej dla zainteresowanego.
Caught in the nameless face of today's cold morning
I open my eyes and see the emptiness of existence
And this is the saddest thing you could ever show me