Praca-okres próbny

Nasze rozmowy o pracy i tematy z nią związane. Kwestia bezrobocia także w tym subforum jest poruszana.

Praca-okres próbny

Postprzez Zilog » 2007-06-29, 18:01:50

Raczej na dobry dział nie trafiłem,bo nie znalazłem pasującego do tej sprawy ale myśle że mi odpowiecie na pytanie. Powiem tak :
Mam koleżankę w pracy która została przyjęta na okres próbny.Pech chciał że się rozchorowała i musiała wziąć zwolnienie lekarskie na okres dwóch tygodni. I moje pytanie brzmi czy pracodawca ma prawo ją zwolnić przez to że w okresie próbnym była na zwolnieniu lekarskim??
Avatar użytkownika
ZilogMale
Moderator
Moderator
 
Posty: 2797
Dołączył(a): 2007-06-01, 19:48:57
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Imię: Tomasz

Re: Praca-okres próbny

Postprzez BlueMan » 2007-06-30, 08:13:46

Dokładnie nie znam się na tym, ale tak no chłopski rozum to ma prawo zwolnić - przecież to jest "okres próbny", a raczej żaden pracodawca nie chciałby mieć chorowitego pracownika... .
Czytaj regulamin - unikniesz wielu problemów.
Korzystajcie z załączników na forum aby pliki nie ginęły w przyszłości w zewnętrznych serwisach.
Avatar użytkownika
BlueManMale
Administrator
Administrator
 
Posty: 19105
Dołączył(a): 2004-05-26, 17:34:59
Lokalizacja: Dabrowa Górn.
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Imię: Szymon

Re: Praca-okres próbny

Postprzez privace » 2007-06-30, 09:52:23

Kodeks pracy napisał(a):Umowa na okres próbny to umowa na czas określony podczas której można skorzystać ze zwolnienia lekarskiego ale! należy pamiętać, że pomimo choroby umowa o pracę może się rozwiązać, jeżeli upłynie termin, do którego była ona zawarta. Pracodawca może też rozwiązać umowę bez wypowiedzenia, pomimo choroby, gdy pracownik jest niezdolny do pracy ponad trzy miesiące, a pracuje u niego nie dłużej niż pół roku. Wypowiedzenie umowy na okres próbny nie musi być uzasadnione.

Tyle mówią przepisy.
W moim obiektywie
Hobby lalkowe

privaceFemale
V.I.P.
V.I.P.
 
Posty: 7315