Jak wygląda praca programisty?

Wszystko na temat otaczającego Nas zewsząd komputera.

Jak wygląda praca programisty?

Postprzez Gerno » 2008-05-21, 16:16:03

No właśnie, czy są na forum osoby które mogłyby odpowiedzieć na pytanie zawarte w temacie?
Czy są tu jacyś programiści?
Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda taki zwykły dzień w pracy.Przychodzi sobie programista do roboty i...

Dążąc do pracy w tym zawodzie dobrze byłoby wiedzieć jak to wygląda od podszewki, ja niestety nie wiem, więc nie wiem też w co się pakuje idąc w tym kierunku.
Avatar użytkownika
GernoNone specified
BOSSu
BOSSu
 
Posty: 767
Dołączył(a): 2007-04-18, 20:56:01
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Jak wygląda praca programisty?

Postprzez BlueMan » 2008-05-21, 16:47:38

Ja pracuję jako programista PHP w takiej firmie w Sosnowcu.

Jak praca wygląda?
Przychodzę na 8 do pracy, robię herbatę i siadam do kompa. Sprawdzam pocztę, czy ktoś (zarządzamy także portalem 4safe.pl) nie ma jakiś problemów - sprawdzam, odpowiadam. Często też szef napisze z jakimiś wytycznym do projektu który tworzę. Albo jakieś ogłoszenie administracyjne... .
Tak do 10 umysłowi średnio chce się męczyć, więc do tego czasu 70%/30% programuję i łażę po necie (onet.pl)

O 10 jest śniadanie - przerwa 20 min.
No i potem to już na max programowanie, rozwiązywanie nowych problemów PHP, JS, AJAX i jakoś czas leci.

O 14 jest drugie śniadanie - 10 min.
I znowu praca... .
Koło 15 już się jest lekko wykończonym i znowu efektywność pracy lekko spada.

O 16 koniec pracy.


Jest także trochę stresów z tym związanych - kiedy dowiadujesz się, że na jutro trzeba oddać gotowy produkt :] a Ty jeszcze nie jesteś gotowy.
Parę razy musiałem zostać trochę po pracy, a czasami zrezygnować z 2 przerwy obiadowej.
No, ale to zależy także od pracodawcy - z jakim wyprzedzeniem mówi ci o deadline.


PS.