Linux, jaki i jak...

Alternatywny system operacyjny - coraz bardziej popularny w Naszych komputerach, ale niestety nadal są z nim problemy.

Linux, jaki i jak...

Postprzez Blueuser » 2007-08-25, 21:48:10

Witam nie długo Formata trza będzie strzelić i w związku z tym przemyśliwuję zainstalowanie obok Windowsa jakąś wersję linuxa.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Mam 80gb dysk. Jaką mam partycję wydzielić dla linuksa i dla XPka? Trzeba w ogóle jakąś?
2. Jestem trochę zielony jeśli chodzi o taką zabawę. Więc Linuxa chciał bym używać do internetu, słuchania muzy i oglądania zdjęć, Windowsa zaś do gier. Tak więc da się zrobić tak żeby np muzyka, zdjęcia i internet były tylko pod linuxem a gry dostępne tylko pod Windowsem?
3. Jak się przełączać pomiędzy systemami?
4. Jaki Linux jest dla zwykłego użytkownika najlepszy, tzn. najłatwiejszy w obsłudze i instalacji? Ubuntu?
5. Jak się porusza po Linuxie? Same komendy? Czy system okienkowy (podobnie jak windows), jak się uruchamia aplikacje i instaluje.
6. Czy w ogóle jest to wygodne? (linux i xp na jednym kompie?)
7. Może na linuxa osobno dysk kupić? Wygodne?

Jest tego trochę... xD mam nadzieję że ktoś ambitny odpowie :]
Widziałem takiego bajeranckiego linuxa że się ekrany przesówa... jaki to? suse?
Jaki jest on w użytkowaniu i jakie ma wymagania?

Słyszałem coś o połączeniu Windowsa i linuxa w jedno... Można się poruszać jak w windows a działa jak linux... nie wiem jak to działa więc się pytam :]

Pozdrowienia i wielkie dzięks dla kogoś kto przeczyta i odpowie :]
Ostatnio edytowano 2007-08-25, 21:50:51 przez Blueuser, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
BlueuserNone specified
Znawca
Znawca
 
Posty: 623
Dołączył(a): 2007-07-23, 14:18:18
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Linux, jaki i jak...

Postprzez camel » 2007-08-25, 21:50:36

Blueuser, a przejrzałeś najpierw tematy w http://www.blueforum.pl/linux-vf61.htm :boss: ??