...Na pierwszy ogien pojda znaczniki <HEAD></HEAD> ktore sa w wiekszosci konsumowane przez roboty (pajaki tak zwane)....jednak pamietaj, ze same znaczniki np: <meta name="keywords".....> nie wystarcza gdyz wiekszosc wyszukiwarek czasem je pomija i sprawdza glownie slowa kluczowe w tekscie, inne wyszukiwarki bazuja na ilosci linkow zewnetrznych prowadzacych do Twojej witryny - logiczne kiedy na roznych stronach jest masa odnosnikow do Ciebie, oznacza to, ze serwis prawdopodobnie cieszy sie duza popularnoscia, a co za tym idzie jest na nim tresc godna uwagi...tak wiec najwiecej zalezy od samego algorytmu jaki jest zastosowany w danej wyszukiwarce czy Twoja strona bedzie pierwsza czy ostatnia. Dlatego pamietaj, aby do Twojego serwisu prowadzilo miedzy innymi jak najwiecej linkow z innych serwisow....i nie najwazniejsze jest to, zeby znajdowaly sie one na stronach popularnych i wielkich.... w tym przypadku bardziej liczy sie odwrotne twierdzenie pewnej regulki i brzmi : ilosc, a nie jakosc....pozatym przeobraz sie w goscia jezeli juz zaczynasz promocje i zrozum co moze wpisac, co potrzebuje....z wyszukiwarek kozysta miliony osob dziennie, a one zajmuja sie ruchem i stawianiem drogowskazow, a zeby byc na szczycie tej listy z drogowskazami, nalezy zrozumiec dobrze dzialanie wyszukiwarek...no i jak dopiero budujesz serwis to uwzglednij odrazu wyszukiwarki i dokladnie czytaj dalej, a bedziesz mial latwiejsze pole manewrowe, niz pozniejsze oranie serwisu i walka ze starymi wpisami....
Jednak pamietaj, ze struktura funkcjonowabnia wyszukiwarki bardzo szybka sie zmienia i czasem samo dobre zdefiniowanie tagow <HEAD></HEAD> nie pomoze.......dla nowych wyszukiwarek 'nowej generacji' - tych 'inteligentnych' trzeba zastosowac sprytniejsze posuniecie np: zbudowac serwis na podstawie slow kluczowych, nalezy zooptymalizowac kod HTML, budowa odnosnikow zawierajacych linki z popularnymi witrynami czy chocby wykozystanie subdomen w budowie serwisu i w calej tresci...oki fruniemy wiec na pierwszy ogien z 'headami'.....
<meta name="description" content="Tu wstawiasz swoj opis dla witryny">
Opis powinien zawierac max.ymalnie 200 znakow, ale najlepiej i bezpieczniej gdy ma 150... umieszczamy tu opis zwiezly i tresciwy, ktory przedstawi jak najlepiej nasza witryne komus, kto bedzie go w wyszukiwarce czytal oraz zacheci do klikniecia....caly nasz opis powinien zawierac slowa z tematu oraz slow kluczowych i tekstu na stronie np: Promocja i e-marketing Twojego serwisu. Z nami będziesz na pozycji numer 1....itd...bo co komu da opis typu : Super strona, wejdÂĽ, a nie pożałujesz. SunShine HomePage........ napewno nie przyniesie zadnego skutku z punktu widzenia goscia jak rowniez i z punktu widzenia robota.....
<meta name="keywords" content="raz, dwa, trzy, tysiac">
Slowa kluczowe powinny byc rowniez w tytule jak i opisie strony np: promocja, e-marketing, pozycjonowanie....itd... najlepiej jest jak slowa kluczowe wystepuja w calym dokumencie....jednak nie wiecej niz kilka razy....gdyz wyszukiwarki wtedy moga ignorowac strone sadzac, ze jest ona sztucznie manipulowana dla wyzszych wynikow wyszukiwania. Uzywanie tu slow niewlasciwych i nie zwiazanych jest zabronione i zakazane.....wpisanie sobie dla strony o rybkach np: sex, mp3, free.....da nam jedynie i tylko nam satyswakcje, ze choc w keywordsach mamy nowe dzialy....roboty jak tylko to zobacza to umra ze smiechu i podniosa noge na taka strone w celu.....mniejsza o wiekszosc....mozesz tego schematu - slow kluczowych - uzywac dla wielu podstron....nie ma to zadnego znaczenia i nic nie zmienia....no i nie przekraczaj, tak gdzies, okolo tysiaca slow (-;
<meta name="robots" content="tu wstawiasz wartosc opisana ponizej">
Jest to tag, ktorym zywi sie robot(pajak) i z krotka jest to poprostu informacja dla niego co ma z dana strona zrobic - jak ja zaindeksowac..... Wartosci :
index - strona zostanie zaindeksowana
noindex - strona nie zostanie zaindeksowana
follow - wszystkie strony do ktorych jest link, zostana zaindeksowane
nofollow - jak wyzej tyle, ze nie zostana zaindeksowane
all - polaczenie mocy wartosci index+follow
none - braterstwo negatywne noindex+nofollow
Nalezy dobrze dobrac wartosci, aby nie zasmiecac wynikow wyszukiwania w wyszukiwarce.....kiedy to np: wpiszemy slowo : promocja ....a wysypie sie nam 30 stron z jednego adresu lub wszystkie podstrony serwisu.....a stosowanie nieprzemyslane i proba wyswietlenia jak najwiekszej ilosci swych podstron jest negatywna i napewno nie przynosi chwaly serwisowi....jest to tak zwany spam wyszukiwarkowy i przewanie przynosi mizerne skutki promocji, bo wtedy gosc omija dany adres z daleka szukajac nastepnego z koleii....dlatego na stronie glownej mozna uzyc np: wartosci index, a na podstronach none czy noindex, nofollow....jezeli wiec uzywasz przegladarki i zobaczysz taki wysyp podstron....to pomysl dyskretnie o jej zmianie na inna nieco bardziej sprecyzowana (-;
<meta name="revisit-after" content="xx days">
Powyzej mamy informacje dla wyszukiwarek jak czesto maja nasza strone odwiedzac....przydatne kiedy chcemy troche odpoczac od gosci (-;
No i przy-okazji pare innych meta tagow...ktore sa niekiedy brane pod uwage przez wyszukiwarki :
<meta name="copyright" content="Nazwisko"> - dobrze jest wstawic prawa autorskie...
<meta name="author" content="Nazwisko"> - oraz wykonawce calego projektu...
<meta name="language" content="pl"> - polskie 'pajaki' sie z tego uciesza....
No i pare mniej znaczacych, glownie dla przegladarek.....
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache"> - brak zapamietywania strony w cache
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-2"> typ dokumentu i kodowania polskich liter - jestes Polakiem to uzywaj tego kodowania (-;
<meta http-equiv="reply-to" content="sun_shine@tlen.pl"> - bez opisu (-;
<meta http-equiv="Created" content="25-04-02"> - przynajmniej bedzie wiadomo kiedy to pisalem (-;
<meta http-equiv<meta http-equiv="Refresh" content="15; URL=http://www.milosc.beep.pl"> - automatyczne odswiezanie co 15 sekund.....glownie dla serwisow ktore publikuja mase wiadomosci w krotkim czasie lub dla oszustow chcacych sobie nabic nie ociastkowane liczniki.....dla zwyklych serwisow nie zalecane - gdyz stracicie popularnosc i zdenerwujecie mase ludzi
<meta http-equiv="Cache-Control" content="wpisz wartosc">
Public, Private, no-cache, no-store (moze byc w czaszce, ale nie moze byc archiwizowany np przez katalogi zapamietujace takie jak ten z forum powrot do przeszlosci ;-))
<meta http-equiv="Window-target" content="_top"> - polozenie strony np: z ramkami...
Mam co doniego kilka pytań:
a)Jakie polecacie wstawić znaczniki na strone (te z pocz±tkiem "meta")
b)Czy je powinno wstawić się pomiędzy znaczniki "Head", czy może jeszcze gdzie indziej
c)<meta name="robots" content="tu wstawiasz wartosc opisana ponizej"> - je¶li mamy ten kod to jakie polecaci wstawić warto¶ci w miejsce wyznaczone
d)Czy kod, który zamie¶ciłem powyżej wystarczy wstawić na stronę główn±, czy może powinno się wstawiać dwie jego wersje: Pierwsz± tylko na stronę główn±, a drug± na reszte (jeżeli tak to podajcie dwa).
Z góry dzięki za Odpowiedzi, Pozdrawiam Skuzik