Strona 1 z 2

Podstawy i wartości wychowania.

PostNapisane: 2010-01-13, 21:32:56
przez El Limon
Poszukuję czegoś na temat Podstaw i wartości wychowania ale jest jeden haczyk. Otóż musi to pochodzić z jakiś książek dot. wychowania i nie chodzi mi tu o porady z gazet ale fragmenty z poważnych książek naukowych.
Najgorsze że to na już potrzebne. Stawiam browara za każdy fragment z bibliografią.

PostNapisane: 2010-01-13, 21:53:03
przez kosmowski.be
El Limon, daj maila :) wysle Ci cos w pdfie
zajrzyj tez tutaj: http://www.eid.edu.pl/archiwum/2004,102 ... ,1619.html

PostNapisane: 2010-01-14, 22:30:52
przez El Limon
Znów Wujcio Limon ma do Was wielgachną prośbę, od której zależy jego być albo nie być.
Poszukuję info na temat "Przewidywanie wielkości osobnika dorosłego" oczywiście chodzi o dziecko. Znalazłem jeden artykuł nt. Metody Sylwetkowej ale nie jestem pewien czy to to.
Stawiam po 2 browary za pomoc.
Edit.
Metoda sylwetkowa to nie do tego ale znalazłem takie cuś
Przewidywanie wielkości osobnika dorosłego

Wielokroć rodzice są ciekawi, jakim będzie dziecko, gdy osiągnie ich wiek. Przewidywanie takie jest nieco utrudnione, należy bowiem brać pod uwagę nie tylko przesłanki genetyczne, lecz i możliwość wpływów środowiska, co jest po trosze zależne od samych rodziców (np. żywienie).
W pewnym stopniu wielkość tę można przewidzieć posługując się nomogramami dla chłopców (rys. 20) i dziewcząt (rys. 21) w sposób następujący. Na nomogram w miejscu odpowiadającym wiekowi i aktualnej wysokości ciała badanego dziecka nanosimy punkt odpowiadający tym danym. Jego lokalizacja w stosunku do linii skośnych pozwala na odczytanie z umieszczonych na nich wielkości oczekiwanej "dorosłej" wysokości ciała. Jeżeli punkt reprezentujący badane dziecko mieści się między liniami, poprzez interpolację można przewidzieć wielkość odpowiadającą jego pozycji.
Istnieją również nowsze polskie metody, nie opracowane jednak dotychczas dla wszystkich klas wieku i obu płci.

Niestety na tamtej stronie nie ma tych normogramów. Dlatego stawiam 2 browce za te normogramy :D

PostNapisane: 2010-01-14, 22:35:33
przez BlueMan
El Limon napisał(a):Stawiam browara
El Limon napisał(a):Stawiam po 2 browary

Stawka rośnie widzę ;]

PostNapisane: 2010-01-14, 22:39:56
przez El Limon
Jakby od tego zależała twoja przyszłość to też byś się chciał wkupić w łaski bluforumowiczów. (Chociaż ty masz łatwiej. Jesteś Adminem :P)

PostNapisane: 2010-01-14, 23:16:18
przez BlueMan
Ja po prostu czekam na wyższą stawkę :P


(żartuję - nie znam się na tym co piszesz :mrgreen: )

PostNapisane: 2010-01-15, 00:22:10
przez kamil
A nie możesz zajrzeć do biblioteki, Pani bibliotekarka na pewno coś by Ci doradziła.

PostNapisane: 2010-01-15, 12:01:12
przez El Limon
Doradziła mi podręcznik, którego nie ma na wypożyczeniu.
Znalazłem ten podręcznik ale wszędzie do zamówienia a ja na zamiawnie nie mam czasu bo potrzebuję to na dziś :/

PostNapisane: 2010-01-16, 02:50:06
przez cre[a]tive
Ehh El Limon .
Strona: http://books.google.pl/ i lecisz z prądem. I nie ma mocnych dla Ciebie.
Nawet do pracy mgr można tam znaleźć świetne źródła, więc Ty chyba też sobie dasz radę bez żadnych problemów. Wszystko zależy od odpowiednich kryteriów wyszukiwania.

PostNapisane: 2010-01-21, 19:10:22
przez El Limon
Kobieta
Piknie dżemkuję. Jak zaliczę semestr na pewno będe korzystał.

Ludziska a wiecie ta jak się robi obserwację psychologiczną? Poszukuje jakiejś przykładowej co bym mógł to obaczeć. Ma ktoś może?

PostNapisane: 2010-01-23, 00:59:51
przez cre[a]tive
Kiedyś studenci i uczniowie Internetu nie mieli i egzaminy zdawali i sobie jakoś radzili. Co to się dzieje teraz :>

PostNapisane: 2010-01-23, 01:22:03
przez BlueMan
Teraz mają i też zdają ;]

PostNapisane: 2010-01-23, 01:35:47
przez cre[a]tive
BlueMan - 23 sty 2010 00:22 napisał(a):Teraz mają i też zdają ;]


Ta. I proszą po forach o pomoc.

Re:

PostNapisane: 2010-01-23, 14:48:41
przez El Limon
kobieta napisał(a):
BlueMan - 23 sty 2010 00:22 napisał(a):Teraz mają i też zdają ;]


Ta. I proszą po forach o pomoc.


Tak, mógłbym poprosić kogoś z grupy bo oddawali to wcześniej. Problem w tym że nie utrzymuję z nikim z grupy kontaktu.
A że akurat tutaj większość po studiach (po pierwszym roku) to myślałem że ktoś może był na kierunku pokrewnym z pedagogika i robił takie cuś jak obserwację.

PostNapisane: 2010-01-23, 14:52:41
przez cre[a]tive
Spoko, El Limon ja Ciebie nie oceniam. Po prostu wspomniałam o tej zależności, że kiedyś uczącym się było znacznie trudniej.

PostNapisane: 2010-01-24, 16:23:08
przez El Limon
Anu było ale że teraz jest łatwiej to znaczy że nie powinniśmy z tego korzystać?

PostNapisane: 2010-01-24, 16:26:49
przez cre[a]tive
Powinniśmy. Jednak samodzielność też jest wskazana, bo jak dojdziesz do czegoś sam to zapamiętasz, jak polecisz na gotowe to nic z tego nie wyniesiesz.

PostNapisane: 2010-01-24, 17:12:00
przez El Limon
I zapamiętywać to tylko po to by później nic z tego nie mieć. Poza tym jeżeli chodzi o szczerość to zależy mi tylko na tytule. Jakoś nie wyobrażam siebie w roli pedagoga szkolnego.

PostNapisane: 2010-01-24, 17:20:48
przez cre[a]tive
To dlaczego wybrałeś taki kierunek studiów, a nie coś co Ciebie interesuje?

PostNapisane: 2010-01-24, 17:43:00
przez El Limon
Bo niestety nie ma kierunku studiów, który odpowiadał by moim zainteresowaniom (Nie, nie są to gry komputerowe). A tak uczelnie mam niecałe pół godziny drogi autobusem od domu, dostałem się tam bez większych problemów z moimi raczej przeciętnymi wynikami z matury a poza tym gdzie znajdę uczelnie gdzie na 2 roku studiów mam tylko 3 dni nauki i 2 dni "praktyk" a na 3 roku 2 dni nauki i 3 dni praktyk :D.
Jestem osobą, która lubi sobie ułatwiać życie. Ot co.