Marcin Opolski, DI napisał(a):Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez JD Power and Associates, wzrosło zadowolenie użytkowników telefonów komórkowych i to w znaczącym stopniu, bo o 5%.
Badanie wykonywane jest od trzech lat i w tym roku po raz pierwszy zanotowano wzrost liczby zadowolonych klientów.
Największym powodem do zadowolenia okazują się nowe możliwości telefonów komórkowych, szczególnie w kwestii ułatwienia wpisywania wiadomości tekstowych oraz aplikacji internetowych.
Dodatkowo na poprawę nastrojów użytkowników także wpłynęła kwestia poprawionego designu telefonów oraz znaczne ograniczenie ich wagi.
W badaniu mierzono poziom satysfakcji klientów, którzy posiadali komórkę co najmniej dwa lata, opierając się na pięciu kluczowych czynnikach wpływających na ogólny odbiór jakości telefonów.
Dla ankietowanych najważniejsze okazały się: funkcjonalność (27%), trwałość (23%), wygląd zewnętrzny (19%), wydajność baterii (16%) i łatwość operowania (15%).
ÂŚrednia cena zakupu "komórki" w 2004 r wynosiła 99USD i była wyższa niż w roku poprzednim (88USD). Cena ta wzrosła po raz pierwszy od 1999r. ÂŚredni czas wymiany telefonu komórkowego to 18 miesięcy.
Ja także jestem bardziej zadowolony z usług komórkowych, ale nie przez to, że mam jakiś tam wypasiony telefon. Po prostu najbardziej dla mnie jest istiony koszt połączeń/usług jakie świadczy dana sieć GSM.
A w samych aparatach komórkowch najbardziej sobie cenie zużycie baterii i funkcjonalność.